👈 تبلیغات: بدون تبلیغ 👉

طرح درس روزانه فارسی پایه چهارم ابتدایی

ارتباط با ما

... دانلود ...

توضیحات محصول

طرح درس روزانه فارسی پایه چهارم ابتدایی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 7 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 

‏مشخصات کلی

‏نام درس: ‏فارسی‏ ‏ ‏ ‏موضوع درس:‏پرسشگری‏ ‏ ‏ ‏مقطع:‏ ‏ابتدایی ‏پایه:‏چهارم‏ ‏جنسیت:‏دختر ‏ تعداد دانش آموان:‏20

‏نام مدرسه: ‏پویندگان دانش ‏نام معلم:‏ ‏الهه بیرامی‏ ‏

‏هدف کلی در حیطه ی شناختی:‏ ‏آشنا‏یی دانش آموزان با زندگی ابوریحان بیرونی

‏هدف کلی در حیطه ی عاطفی:‏ ‏علاقه مند شدن دانش آموزان به آشنایی درباره ی سرگذشت ‏دانشمندان و یافتن پاسخ سوالات خود

‏هدف کلی در حیطه ی روانی حرکتی: ‏دانش آموزان بتوانند‏متن درس را به درستی بخوانند و به سوالات پاسخ دهند‏.

‏اهداف رفتاری در حیطه ی شناختی:

‏پس از پایان درس جدید از دانش آموزان انتظار می رود:

‏1)‏بعضی از دانشمندان ایران زمین ‏ را نام ببرند.

‏2)‏سرگذشت‏ابوریحان بیرونی را خلاصه توضیح دهند‏.

‏3)‏فواید ‏یافتن‏ ‏پاسخ‏ ‏سوال‏ ‏های‏ ‏خود ‏را نام ببرند.

‏اهداف جز‏ئ‏ی در حیطه ی شناختی:

‏پس از پایان درس جدید از دانش آموزان انتظار می رود:

‏1)‏ابوریحان بیرونی را بشناسند‏.

‏2)‏ویژگی های این دانشمند را بشناسند‏.

‏3)‏فواید ‏یافتن پاسخ سوال های خود ‏را بدانند.

‏اهداف جزئی در حیطه ی روانی حرکتی:

‏1)کسب توانایی در خواندن ‏کتب مختلف

‏2)کسب توانایی در خواندن شعر به صورت دسته جمعی

‏3)‏بتوانند در گروه های خود داستان زندگی دانشمندان مختلف را به هم گروهی های خود توضیح دهند

‏اهداف جز‏ئ‏ی در حیطه ی ‏عاطفی:

‏1)تقویت علاقه به خواندن روزانه ی ‏کتاب

‏2)تقویت علاقه ‏دانستن زندگی دانشمندان ایرانی و اسلامی

‏3‏)با دقت گوش دادن به حرف های معلم

‏ارزشیابی آغازین:

‏قبل‏ ‏از‏ ‏شروع‏ ‏درس‏ ‏جدید‏ ‏از‏ ‏دانش‏ ‏آموزان‏ ‏انتظار‏ ‏می‏ ‏رود به سوالات زیر پاسخ دهند:

‏1)‏آیا شما ‏دانشمندان کشور‏خود را میشناسید؟

‏2)‏داستان زندگی آنها را میدانید؟

‏3)‏پرسیدن سوال و رسیدن به جواب آن‏ چه فوایدی دارد؟‏.

‏اهداف رفتاری ورودی:

‏قبل از شروع درس جدید از دانش آموزان انتظار می رود:

‏1)‏بعضی از دانشمندان را بناسند

‏2)‏داستان زندگی آنها را توضیح دهد

‏3‏)‏رو‏ ‏خوانی‏ ‏صحیحی‏ ‏داشته‏ ‏باشند

‏روش های تدریس:

‏تصویر خوانی-پرسش و پاسخ-همیاری و مشارکت-بحث و گفت و گو‏-توضیحی‏.

‏ریوس مطالب:

‏پرسشگری

‏وسایل مورد نیاز:

‏کتاب-‏ ‏-کتاب راهنمای معلم-گچ-تابلو‏.دفترچه

‏رسانه های مورد نیاز:

‏-

‏تعداد گروه ها و تعداد افراد گروه:

‏5 گروه 4 نفری

‏نحوه ی تعامل دانش آموزان:

‏دانش آموزان باهم و دانش آموزان با معلم

‏مدل کلاس:‏مدل

u

‏روش گروهبندی:‏1 دانش اموز قوی، 2 دانش اموز متوسط،1دانش اموز ضعیف

‏ زمان

‏نحوه ی انجام فعالیت

‏رسانه ها‏و

‏وسایل

‏ روش

‏ تدریس

‏ فعالیت های دانش آموزان

‏ فعالیت های معلم

‏مراحل

‏تدریس

‏5

‏ فردی

‏جواب دادن به سلام و احوا پرسی معلم

‏قرار گرفتن در سر جای مناسب خود

‏توجه به گفته های معلم

‏دقت به کارهای معلم

‏جواب دادن به حضور غیاب معلم

‏سلام‏ ‏و‏ ‏احوال‏ ‏پرسی‏ ‏با‏ ‏دانش‏ ‏آموزان

‏شروع کلاس با نام ویاد‏و شکر خداوند متعال بخاطر سلامتی و حضور در کلاس

‏دقت در وضعیت ‏ج‏سمی رو حی و بهداشتی دانش آموزان

‏نوشتن تاریخ روز کنار تابلو

‏فعالیتهای

‏قبل از

‏شروع

‏درس:

‏5

‏ فردی

‏ و

‏ گروهی

‏جواب دادن به سولات معلم

‏قبل از شروع درس جدید از دانش آموزان میخواهیم به سوالات زیر پاسخ دهند:

‏پرسیدن چند سوال از درس قبلی و سنجیدن اطلاعات دانش اموزان

‏ارزشیابی

‏آغازین:

طرح درس هدیه آسمانی پایه چهارم ابتدایی طرح درس سالانه مطالعات اجتماعی پایه ششم طرح درس سالانه ریاضی پایه پنجم ابتدایی طرح درس سالانه قرآن پایه دوم ابتدایی